۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

تحصیل در ایتالیا

شاید بشه گفت ساده ترین راه برای تحصیل در اروپا ، ایتالیاست. از این رو که هم هزینه ی زندگی از هر جای دیگه تو اروپا کمتر هم اینکه خیلی ساده میشه همه ی کارهای پذیرش و ویزا و این چیزارو حل کرد.
اولین قدم واسه گرفتن پذیرش ، داشتن مدرک زبان که از 3 طریق میتونین داشته باشین:

اولیش و ساده ترینش که نه فقط واسه ایتالیا ، واسه هرجای دیگه ام همینه داشتن مدرک انگلیسی که با داشتن  آیلتس یا تافل  (که نمره ی خیلی زیادی هم نمیخواد، مثلا آیلتس 6) میتونین پذیرش بهترین دانشگاه ایتالیا را داشته باشین، البته به این نکته دقت کنین که با مدرک انگلیسی فقط برای ارشد و فقط برای بعضی از دانشگاه های خاص که ترم های انگلیسی دارن میتونین اقدام کنین، مثلا برای میلان، تورینو و  رم.

دومین راه هم اینه که شروع کنین به خواندن زبان ایتالیایی ، بعدشم آخرای سال توی تنها امتحانی که مدرسه ایتالیایی های تهران (از طرف خود سفارت ایتالیا ) میگیره شرکت کنین  در صورت قبولی همه ی کارهای بعدیتون را خود مدرسه انجام میده، از جمله پذیرش گرفتن و انتخاب رشته و شهر و دانشگاه و از این قبیل.

سومین راه هم اینه که توی کلاس های خود مدرسه ایتالیایی ها ثبت نام کنین و 2 ترمی را  که باید برای داشتن مدرک زبان معتبر پاس کنین ، با موفقیت سپری کنین. این دو ترم هرکدوم 2 ماه و نیم که کلاس ها یک روز در میان و روزی 2 ساعت. خوبی این روش اینه که مجبور نیستین در صورتی که یه ترم قبول نشدین ، یک سال بخاطرش منتظر بمونین و یه جورایی با اطمینان میرین جلو.
 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر